تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,525 |
تعداد مقالات | 70,444 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,993,554 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,114,370 |
نقش رسانه ها در آموزش درس فوتبال رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور | ||
حرکت | ||
مقاله 2، دوره 16، شماره 16 - شماره پیاپی 410، تیر 1382 اصل مقاله (345.89 K) | ||
نویسنده | ||
لقمان کشاورز* | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر کاربرد رسانه ها را در آموزش درس عملی فوتبال به منظور کاهش ساعات حضور دانشجویان در کلاس های عملی رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور با حفظ کیفیت آموزشی مورد مطالعه قرار داده است جامعه آماری تحقیق را 150 دانشجوی پسر رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور ایران که در سال 77 وارد دانشگاه شده بودند تشکیل می دهند که پس از همسان سازی بر اساس شاخص های قابل اندازه گیری سن و وزن و قد و امتیاز آزمون عملی ورود به دوره کارشناسی 60 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب و به دو گروه سی نفره تجربی و شاهد تقیسم شدند گروه تجربی درس فوتبال را در نیمسال اول تحصیلی 81-80 از طریق فیلم آموزشی و گروه شاهد درس مذکور را به شیوه مرسوم و آموزش حضوری آموزش دیدند در پایان دوره آموزشی هر دو گروه در شرایط یکسان و با مواد آزمونی یکسان مورد ارزیابی قرار گرفتند ابزار و وسایل اندازه گیری شامل پرسشنامه اطلاعات فردی به منظور شناخت نسبی وضعیت فیزیکی و سوابق فعالیت های ورزشی آزمودنی ها و نمرات پایان دوره آموزشی بود اطلاعات مورد نیاز به وسیله آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد همچنین میانگین نمرات گروه های تجربی و شاهد با استفاده از آزمون T استودنت و با نرم افزار SPSS V.10 مقایسه گردید که نتایج تحقیق نشان می دهد اختلاف بین میانگین نمرات گروه تجربی 74/8=X1 از گروه شاهد با میانگین 34/7=X2 در حد 5%=a از نظر آماری معنی دار است بر این اساس می توان گفت درس فوتبال را می توان از طریق شیوه آموزش از راه دور و با کمک وسایل آموزشی و با کاهش ساعات حضوری و بدون افت کیفیت آموزشی آموزش داد | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش از راه دور؛ آموزش حضوری؛ فوتبال و رسانه؛ یادگیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This research has studied the role of media in teaching the practical courses of foot ball in the practice of physical education through distance education to promote the educational quality and reduce the attendance hours of students. Research statistical university includes 150 Iranian male students of physical education through distance education in 1998. The samples were randomly chosen homogeneously based on measurable indices such as age, weight, hight , and the scores of BA entrance practical exam. The number of students in the sample were .60. They were divided in two 30-student groups namely experimental and control groups. Experimental group was taught the course of football at the first semester of the academic year 2001-02 via educational films. The control group was offered the mentioned course through traditional system. At the end of educational period, the two groups were assessed by the same condition and the same examination items. The evaluation was according to the individual questionnaire to know their physical condition and physical activities and also their final examination scores. This was analyzed using descriptive and inferential statistics. Also, the average scores of 2 groups were compared using T-student test and SPSS. V.10 Software. As a result, there is a significant difference (cc= 5%) between the average scores of the experimental group (X=8.74) and that of control group (X2 = 7.43). So the result of this study shows that we can teach the course of football through ancillary materials to reduce the attendance hours for students and without the educational quality shortage. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Distance Education, Learning Football, Media, Traditional Education | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,997 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,258 |